Doctor Who Ratings Kelderen, Zullen Goede Recensies Deze Week Genoeg Zijn Om Het Te Redden?

door Doug Norrie / 16 seconden geleden

jodie whittaker doctor who

Jodie Whittaker neemt haar laatste beurt als de goede dokter dit seizoen. Ze wordt geacht haar TARDIS-gebruik eerder dan later te stoppen en voorgoed te regenereren, en de spreekwoordelijke fakkel aan iemand anders over te dragen voor de toekomst. Maar op basis van de ratings van dit seizoen, begint er een vraag te zijn over de vraag of deze franchise genoeg interesse kan houden in de toekomst. De vierde aflevering van het seizoen, de 13e voor Doctor Who, opnieuw Voortgezet een trend van dalende ratings voor de serie ondanks de kritische reactie blijft meer dan positief.

de laatste Doctor Who aflevering, die werd uitgezonden op 21 November was “Village Of The Angels”. In grote lijnen, de ontvangst van de aflevering was in lijn met wat critici hebben gedacht over Jodie Whittaker en haar run als de hoofdrol in de show. Dat wil zeggen, meer dan positief. De verhalen zijn gehandhaafd en er is een gevoel van legit ontzag rond een aantal van de manieren waarop regisseur James Magnus Stone heeft helmed drie van de eerste vier afleveringen. Maar de waardering voor deze episode bleef iets van een steile daling voor de serie die in gevaar zou kunnen zijn van het verliezen van zijn core publiek.

de overnight ratings voor Doctor Who in deze laatste episode waren 3,45 miljoen, wat een daling was van bijna 10% ten opzichte van de 3,76 miljoen de vorige episode. En de daling vanaf het begin van het seizoen is nog drastischer met “The Halloween Apocalypse” rinkelen in op 4,43 kijkers. In sommige opzichten, vanuit een ratings perspectief, was dit waarschijnlijk te verwachten voor dit seizoen van Doctor Who, die gemiddeld overnight ratings van 4,15 miljoen per episode. Het was niet alsof dit een gat brandde door televisietoestellen wereldwijd. En voor wat het waard is, de geconsolideerde nummers tikte tot een gemiddelde van 5,4 miljoen per aflevering. Seizoen 13 is te nieuw voor ons om die laatste gegevens nu te kunnen verwerken. Maar de vroege datapunten vertellen een verhaal van een reeks die het moeilijk heeft.

doctor who jodie whittaker

vanuit een kritisch perspectief is dit seizoen opnieuw een succes gebleken. De AV Club noemde deze laatste aflevering ” alles wat je zou willen van een Doctor Who verhaal “en de Guardian noemde het”voorbeeldig”. Vanaf het begin, zelfs de Rotten Tomatoes geaggregeerde score voor dit seizoen, “Flux” zit op 88%. Dus vanuit een verhaal en filmisch standpunt, heeft dit seizoen meer dan voldaan aan de verwachtingen. Maar als de franchise is in verval, kunnen er meer significante veranderingen op de weg.

kijk, het is moeilijk om een show die in de lucht is geweest, in een of andere vorm, voor het grootste deel van de laatste 56 jaar “worstelen”te noemen. In feite, het is vrij veel het tegenovergestelde in de loop van zijn decennia (en decennia) lange termijn. Het is een van de ware uitschieters in de geschiedenis van de televisie geweest, zichzelf voortdurend “opnieuw uitvinden” met nieuwe artsen die zich ook houden aan veel van dezelfde filosofieën rond het verhaal. Jodie Whittaker ‘ s run als de eerste vrouwelijke arts heeft zelfs de bereidheid van de serie om zich verder aan te passen en te veranderen getoond. Aan het einde van het seizoen is ze klaar om die beurt af te maken zonder te weten wie haar plaats zal innemen (zelfs Whittaker weet het niet). Maar zullen deze laatste nummers toekomstige versies afschrikken van het raken van de lucht op alle?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.