Læge, Der Vurderer, Vil Gode Anmeldelser I Denne Uge Være Nok Til At Gemme Det?

af Doug Norrie| 16 sekunder siden

jodie hvidtaker læge, der

Jørgensen tager sin sidste tur som den gode læge i denne sæson. Hun forventes at trække sin TARDIS-brug tilbage før end senere og regenerere for godt og overdrage den ordsprogede fakkel til en anden for fremtiden. Men baseret på denne sæsons vurderinger begynder der at være et spørgsmål om, hvorvidt denne franchise kan opretholde tilstrækkelig interesse fremadrettet. Den fjerde episode af sæsonen, den 13.For læge, der endnu en gang fortsatte en tendens med faldende ratings for serien på trods af at den kritiske reaktion forblev mere end positiv.

den sidste læge, der episode, der blev sendt den 21. November, var”Village of the Angels”. I det store og hele, modtagelsen af episoden var i tråd med, hvad kritikere har tænkt på Jodie Hvidtaker og hendes løb som førende i serien. Det vil sige mere end positivt. Historierne har opretholdt, og der har været en følelse af legitim ærefrygt omkring nogle af måderne, som instruktør James Magnus Stone har hjulpet tre af de første fire episoder. Men vurderingen for denne episode fortsatte noget af et kraftigt fald for serien, som kunne være i fare for at miste sit kernepublikum.

de overnight ratings for læge, der i denne sidste episode var 3.45 millioner, som var nede næsten 10% fra 3.76 millioner den foregående episode. Og faldet fra starten af sæsonen er endnu mere drastisk med “The Allehelgensaften Apocalypse” ringer ind på 4.43 seere. På nogle måder, fra et vurderingsperspektiv,var dette sandsynligvis forventet for denne sæson af Doctor, der i gennemsnit vurderede natten over 4,15 millioner pr. Det var ikke som om dette brændte et hul gennem tv-apparater over hele verden. Og for hvad det er værd, krydsede de konsoliderede tal op til et gennemsnit på 5,4 millioner pr. Sæson 13 er for nyt for os at have styr på, at sidstnævnte data lige nu. Men de tidlige datapunkter fortæller en historie om en serie, der kæmper.

læge, der jodie hvidtaker

igen, fra et kritisk perspektiv, denne sæson har syntes at have været en succes. AV-klubben kaldte denne sidste episode” alt hvad du kunne ønske dig fra en læge, der fortæller”, og The Guardian kaldte det”eksemplarisk”. Fra starten, selv Rotten Tomatoes samlede score for denne sæson, sidder “strømmen” på 88%. Så fra en historie og filmisk synspunkt, denne sæson har mere end levet op til forventningerne. Men hvis franchisen er i tilbagegang, kan der være mere markante ændringer undervejs.

se, det er svært at kalde et program, der har været i luften, i en eller anden form, for den bedre del af de sidste 56 år “kæmper”. Faktisk har det været stort set det modsatte i løbet af sine årtier (og årtier) lange løb. Det har været en af de sande outliers i fjernsynets historie, løbende “genopfinde” sig selv med nye læger, der også holder sig til mange af de samme filosofier omkring historien. Jodie Hvidtakers løb som den første kvindelige læge har endda vist seriens vilje til at tilpasse sig og ændre sig yderligere. Hun er klar til at afslutte den tur i slutningen af sæsonen uden ord om, hvem der vil tage hendes plads (selv Hvidtaker ved det ikke). Men vil disse seneste tal skræmme fremtidige versioner fra at ramme luften overhovedet?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.