Motorola Droid RAZR Lightning Review: snabbare, tunnare–snyggare-som en supermodell i en raket

den här webbläsaren stöder inte videoelementet.

kom ihåg när Droid Bionic var den bästa Android-telefonen på Verizon? Dålig Bionic: en och en halv månad går och här kommer Droid RAZR, som liknar Bionic, men bättre på nästan alla sätt.

annons

som

när jag sa att RAZR var bättre än Bionic på nästan alla sätt, skämtade jag inte. Jag ska räkna:

1. Formfaktor. Är fantastisk. Faktum är att detta är den första droiden på ett tag vars byggkvalitet verkligen är värt att bli upphetsad över. Det är vansinnigt tunt (7,1 mm), vilket gör att iPhone 4s och Droid Bionic kör gråter till Jenny Craig. Det är världens tunnaste smartphone, och jag skulle satsa på att det faktiskt kommer att behålla den titeln ett tag. För all den tunnheten är det dock inte spetsigt. Tvärtom, faktiskt. Baksidan är Kevlar (inget ord ännu på bulletproofness, men den här saken ber bara om att vara en viral video superstar), skärmen är Gorilla Glass, och det hela är stänkskyddat. Så det kommer förmodligen inte att dö i regnet eller efter en oavsiktlig droppe i toaletten. (Varje gadget ska vara vattentät.) Det finns nästan ingen ram runt framsidan längre, och kameraområdet ser starkare ut (vilket är bra, eftersom det glaset knäckte på min Bionic). Det känns bra att hålla, och är helt enkelt mördare hårdvara.

G / O Media kan få en provision
20% av
Välj Nuraphone-stilar

få prisbelönt personligt ljud
ta tag i Nuratrue-öronsnäckorna, Nuraphone-hörlurarna eller NuraLoop-öronsnäckorna med en generös rabatt.

annons

2. Det är märkbart snabbare. RAZR startade konsekvent upp mellan 12 och 20 sekunder snabbare än Bionic, och det benchmarked bättre också, i genomsnitt 2693 vs 2413 Quadrant Standard. Ingen överraskning: den har en 1.2GHz-processor vs. Bionics 1GHz-chip. Det är inte lika snabbt som 1.2 GHz Exynos i Samsung Galaxy S II, men det är lätt det snabbaste på Verizon (och ja, det har fortfarande 4G LTE).

annons

3. Skärm. Vi ragged på Bionic skärm ganska hårt. RAZR är mycket bättre. Det är inte perfekt, men det är bättre. Den nya Droids skärm är Super AMOLED Advanced. Vad betyder” avancerad”? Allvarligt, ingen har någon aning, vilket betyder att det är förmodligen bara marknadsföring tala. ”Avancerad” åt sidan, dess Super AMOLEDness levererar djupa svarta och levande, exakta färger. Det finns fortfarande en del pixilation. I själva verket är det nästan lika allvarligt som Bionic, men med ökad mättnad och rakt upp läckerhet drar det inte din uppmärksamhet lika mycket. Det är verkligen inte så skarpt som 720p-skärmen på HTC Rezound eller iPhone 4S Retina, men det kommer säkert inte att göra dina ögon blöda.

annons

det finns många andra saker att gilla, för. Kameran är mycket snabbare och tar bilder mer eller mindre direkt nu, men det har verkligen inte så många alternativ som HTCs kameraapp. Det finns en smart ny upplåsningsskärm som gör att du enkelt kan växla till vibrationsläge eller skjuta upp kameran direkt. Moto har också på något sätt lyckats klämma in ett något större batteri där – 1780 mAH vs 1735 mAH på Bionic, som i kombination med den mindre energihungriga Super AMOLED borde ge dig en liten (och det blir liten) boost i batterilivslängden. Verkligen, även om det är den super coola formfaktorn som kommer att få den här saken att sälja. DET ÄR DET. SMAL.

annons

Nej Som

detta är en av de enda Android-telefonerna som inte har ett avtagbart batteri. Ingenjörer fick allt så tunt och styvt genom att laminera allt tillsammans, lager för lager, och det betyder att allt är mer eller mindre låst ihop (även om du fortfarande kan byta ut micro SD-kort och LTE SIM-kort). Det har det stora batteriet, men med tanke på hur krafthungrig 4G LTE är, kanske du saknar möjligheten att byta.

annons

Motorola laddar upp den här enheten med en hel del programvara, varav de flesta aldrig kommer att använda: MotoCast, som ska låta dig använda din hemdator som server, är långsam och laggig och helt enkelt dålig. Det finns också en lite uppdaterad version av MotoBLUR-programvaran (även om de inte kallar det längre), vilket inte är lika illa som vissa andra tillverkarskinn, men det saktar ner telefonen lite. Det kommer också att sakta ner uppgraderingen till Android 4.0 Ice Cream Sandwich (även om vi har blivit lovade att det kommer).

annons

och som sagt är skärmen inte * världar * bättre än en vi har klagat på tidigare. Färger och kontrast förbättras båda, men det finns fortfarande lite kornighet.

Ska Jag Köpa Detta?

annons

om du är en Androider, så ja, du borde. Droid Bionic brukade vara den bästa * telefonen på Verizon. Mindre än två månader efter det att den släpptes har Droid RAZR tagit bort den titeln. Bokstavligen är den enda anledningen att köpa Bionic över RAZR om du vill spara 50 dollar. Den ursprungliga RAZR räddade praktiskt taget Motorolas bacon; den nya RAZR är värd sitt ärvda namn-det är lätt den mest spännande telefonformfaktorn 2011. Som sagt, Galaxy Nexus kommer snart, så RAZR kan mycket väl avsättas innan månaden är över. RAZR är tillgänglig från Verizon från och med November 11th för $300.

annons

Motorola Droid RAZR SPECIFIKATIONER

• skärm: 4.3-tums qHD Super AMOLED Advanced